Dieta do pobrania na 5 dni #dietetyknadiecie #4

Tym razem mam dla Was dietę do pobrania na 5 dni – około 1600 kcal w dni beztreningowe i około 1900 kcal w dni treningowe. Jest to super opcja na jadłospisy dla zabieganych – przepisy nie są wymagające, można przyrządzić je bardzo łatwo, a niemalże wszystkie produkty (oprócz mleczka kokosowego) znajdziecie w Biedronce lub innym dyskoncie. 

Jadłospis jest rozplanowany na 5 dni – robiąc zakupy uwzględnijcie dodatkowe jedzenie na weekend. Bez nadużyć! Nie chodzi o to, by w weekend nadrobić cały tydzień. Chodzi o to, by świadomie dokonywać wyborów w sklepie, jeść porcje zbliżone do tych z całego tygodnia i odżywiać się zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania, ale bez uczucia bycia na wiecznej diecie. Choć mam nadzieję, że z tak normalnymi i sycącymi posiłkami, jakie oferuje moja dieta do pobrania, to uczucie nie będzie towarzyszyć Wam zbyt często.

Dieta do pobrania – zasady ogólne

Pozwólcie, że podkreślę: nie ma uniwersalnej diety. Fakt, że ta dieta do pobrania ma daną kaloryczność nie znaczy (absolutnie!), że będzie odpowiednia dla każdego, kto chce schudnąć. Każdy powinien obliczyć swoją całkowitą przemianę materii i na jej podstawie odpowiedni deficyt kaloryczny i kaloryczność diety na redukcji. Najłatwiej zrobić to za pomocą kalkulatora kalorii (PPM i CPM), dostępnego na moim blogu. Granica PPM to absolutnie NAJNIŻSZA wartość, do której można zejść, a i tak nie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie. Przypomnijcie sobie posty: Cienka granica między redukcją, a głodówkąJakim cudem daliśmy sobie wmówić, że dieta 1200 kalorii ma sens. Łatwo można zwiększyć kaloryczność dodając np. orzechy do koktajlu, więcej płatków do śniadania czy ryżu do obiadu itd., co zobrazowałam we wpisie „Kalorie, których nie widać” (znajdziesz tam również inny jadłospis na 1800 kcal wart wypróbowania).

Dodatkowe informacje przydatne przy korzystaniu z diety do pobrania:

  • dobrze byłoby zaopatrzyć się w wagę kuchenną – bardzo łatwo przesadzić, oceniając ilości na oko (szczególnie w przypadku produktów sypkich)
  • przy przyprawianiu używamy tylko jednoskładnikowych przypraw (jeśli upieracie się przy mieszankach, bierzcie takie które nie mają glutaminianu sodu/potasu, a sól mają na ostatnim miejscu w składzie), maksymalnie ograniczamy spożycie soli
  • jeśli nie robi Wam różnicy cena, wybierajcie filet z  indyka, zamiast kurczaka
  • jeśli macie możliwość grillować mięso, zamiast smażyć, wybierajcie grillowanie
  • tam, gdzie jest napisany mix sałat z powodzeniem można dodać dowolną sałatę czy np. sałatę połączoną z rukolą
  • podwieczorki i II śniadania można ze sobą mieszać
  • spożywamy płyny (co najmniej 1,5 l, o regularnym piciu może przypominać np. fajna darmowa aplikacja
  • świeże zioła nie są konieczne, ale wpływają na smak potraw
  • jeśli nie macie problemów z cerą i żołądkiem, nie żałujcie sobie ostrych przypraw – dodają smaku!
omlet

Dieta dla zabieganych 1600 | 1900 kcal do pobrania

Pobierz darmową dietę w formie PDF

pdf-pobieranie

Hasło do otwarcia pliku PDF: www.drlifestyle.pl

Kaloryczność i rodzaj diety powinny być dobrane w oparciu o wiek, wagę, wzrost, aktywność fizyczną i stan zdrowia. Gotowa dieta nie zastąpi konsultacji z lekarzem i dietetykiem.