Dietetyczny jadłospis #1

dietetyczny jadłospis

Smaczne i zdrowe propozycje posiłków na przetrwanie kryzysu w diecie 🙂 Po takiej dawce kolorowych kalorii i zbilansowanej ilości składników odżywczych nawet taki paskudny głodomór jak ja był najedzony przez cały dzień.

Dietetyczne śniadanie – jajecznica z pomidorami i czerwoną cebulą

Składniki na jedną porcję: 3 jajka, średniej wielkości cebula czerwona, 1 pomidor, natka pietruszki, kropla oliwy z oliwek

Wartości odżywcze: Energia:220 kcal, Białko:17g, Węglowodany: 8g, Tłuszcz 11g

Dietetyczne drugie śniadanie – owsianka z jogurtem naturalnym i owocami

dietetyczne musli

Składniki na jedną porcję: 150g jogurtu naturalnego, 2 duże łyżki płatków owsianych, owoce wedle uznania

Wartości odżywcze: Energia: 200 kcal, Białko: 12g, Węglowodany: 20g, Tłuszcze: 5g

Dietetyczny obiad – cheat meal tortilla a’la Twister z KFC

dietetyczny twister

Składniki na jedną porcję: 1 gotowy placek, 2 liście sałaty, 1/2 pomidora, 1/4 papryki, 1/4 cebuli, mała pierś z kurczaka (około 100g) +sos na bazie jogurtu greckiego,

Wartości odżywcze: Energia: 318 kcal, Białko: 17,4g, Węglowodany 15g, Tłuszcz: 13g

Dietetyczny podwieczorek – sałatka z owoców sezonowych

dietetyczny podwieczorek

Na jedną porcję: 75g malin, 75g jeżyn, 200g arbuza

Wartości odżywcze: Energia: 130 kcal Białko:3,1g  Węglowodany: 28g  Tłuszcz: 0,83 g

Dietetyczna kolacja – kanapki z twarożkiem i łososiem na chlebie własnego wypieku

sniadanie1

 Składniki na jedną porcję: 3 kawałki chleba, 100g chudego twarogu, 30g łososia

 Wartości odżywcze: Energia: 250 kcal, Białko: 14g, Węglowodany: 17g, Tłuszcze: 8g

Przepis na chleb ze zdjęć powyżej znajdziecie tutaj: https://www.drlifestyle.pl/odzywianie/prosty-przepis-na-chleb/

Dietetyczny jadłospis – podsumowanie

Tego dnia pochłonęłam łącznie 1400 kcal (na obiad pożarłam dwie tortille) 🙂 Jest to wynik dobry, szczególnie, że tego dnia towarzyszył mi trening i zapotrzebowanie kaloryczne wynosiło 2100 kcal – powiedziałabym nawet, że mogłabym dodać jeszcze więcej kalorii, ale tych zaopatrujących mnie w białko a nie węglowodany – nad ich ilością musze popracować. Od momentu postawienia sobie wyzwania już teraz odnotowałam spadek 1 kilograma 🙂 W kolejnych postach planuję przedstawić krok po kroku sposób odtworzenia Twistera z KFC tak, aby wyrządzał mniejsze zło niż ten fast-foodowy.

Szczęśliwa, bo najedzona

Monika