Dietetyczne drugie śniadanie – 5 pomysłów

dietetyczne śniadanie przepisy

Ileż można jeść płatki górskie z mlekiem? 🙂 Po pewnym czasie uświadomiłam, że czuję się jak rasowy przeżuwacz – najpierw nie mogłam się  z nią uporać, przez co pochłaniałam produkt słabo obrobiony, a trawienie rozpoczynałam długo po konsumpcji. Niepożądanym efektem ubocznym było uczucie ociężałości i…codziennego bycia na diecie 🙂 Pomyślałam sobie, że nie jestem odosobniona w niechęci do nudnej owsianki i przygotowałam zbiór alternatyw. Mam nadzieję, że nawet dietetyczne drugie śniadanie okaże się dla Was smaczne.

Dietetyczne drugie śniadanie – to nadal najważniejszy posiłek dnia

Chińskie przysłowie nie bez powodu mówi:

Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi.

Dietetycy zgodnie twierdzą, że śniadanie stanowi najważniejszy posiłek dnia. Niektórzy twierdzą nawet, że nawet dietetyczne śniadanie powinno dostarczać około 25% kalorii spożytych w ciągu całego dnia. Przy śniadaniu z całą pewnością nie trzeba rezygnować z węglowodanów. Jeśli o węglach mowa – dobrze jeśli dietetyczne śniadanie jest bogate w węglowodany złożone (produkty razowe, warzywa), bo dostarczają one energii na dłużej niż cukry proste (np. pochodzące z owoców). Jeśli zależy Ci na utrzymaniu sytości na dłużej – pamiętaj o tej zasadzie.

Równie ważne jest drugie śniadanie, więć podrzucam parę pomysłów. Poniższe pomysły na drugie dietetyczne śniadanie wydają mi się na tyle łatwe, że daruję sobie szczegółową rozpiskę składników i wykonania – gdyby jednak ktoś miał (nawet najbardziej błahe 🙂 pytania, chętnie udzielę odpowiedzi w komentarzu.

Dietetyczne drugie śniadanie – jogurt naturalny z migdałami i wiórkami kokosowymi

Do 150 g (małe opakowanie) jogurtu naturalnego dodajemy garść migdałów i łyżeczkę wiórków kokosowych. Śniadanie nie tylko dietetyczne, ale i przyjemne, przy tym bogate w białko, wapń, witaminę E, (wspomniane tutaj) nienasycone kwasy tłuszczowe. Dodatkowo dorzucamy jednego dojrzałego banana (nawet takiego z brązowymi plamkami – im bardziej dojrzały, tym słodszy będzie).

Dietetyczne drugie śniadanie – kolorowa owsianka z owocami leśnymi

sniadanie_owoce_lesne

W moich owsiankach zamiast mleka zazwyczaj występuje jogurt naturalny. Po pierwsze dla walorów smakowch, a po drugie dla zwiększenia uczucia sytości. Jeżyny zawierają dużo błonnika, a maliny zawierają mało cukrów, mają niski IG. Dietetyczne śniadanie z owocami również w tym poście.

Dietetyczne drugie śniadanie – (docelowo) fritatta

śniadanie fritatta

Do fritattowego mistrza jest mi jeszcze bardzo daleko, więc za źródło inspiracji bierzcie sobie fritattę wg Kwestii smaku. A ja mam nadzieję, że jak już dorobię się piekarnika będzie łatwiej, niż na dwie patelnie! 🙂 Wyszło coś na kształt jajecznicy z dodatkowymi walorami smakowymi w postaci mieszanki serów – parmezanu, fety, mozarelli i odrobiny goudy. Ze względu na zawartość serów i jajek posiłek wysokotłuszczowy – warto mieć to na uwadze komponując kolejne posiłki tego samego dnia.

Dietetyczne drugie śniadanie – serek wiejski z warzywnymi dodatkami + sok ze świeżych owoców

śniadanie wiejskie

Serek wiejski to jeden z moich ulubionych białkowych produktów. Urozmaicam jego smak warzywnymi dodatkami, żeby nie miał szansy się znudzić. Można dodać: cebuli, papryki, ogórka i przypraw wedle uznania. Żeby dostarczyć nieco cukrów prostych zdecydowałam się na wyciskany sok z grejpfruta zawierającego przeciwutleniacze

Dietetyczne drugie śniadanie do pracy – sałatka z tuńczykiem

sniadanie-z-tunczykiem

Mój absolutny hit! Tuńczyka odkryłam niedawno – z racji, że za rybami nie przypadam, byłam nastawiona sceptycznie. Teraz mam wrażenie, że to najmniej rybia ryba… Jaką jadłam. Ponadto 25 g białka w 100 g produktu, wyłącznie zdrowe tłuszcze np. omega-3. Swoją sałatkę zagęściłam plasterkiem sera feta, dorzuciłam ulubionych dodatków 🙂 Wyszła rewelacyjna, sycąca sałatka. To dietetyczne drugie śniadanie idealnie sprawdzi się w wersji „na wynos” do pracy czy szkoły.

Koniecznie sprawdź też 20 POMYSŁÓW NA DIETETYCZNĄ KOLACJĘ!

Monika