Jak jeść mniej

co robic zeby jeść mniej

W myśl zasady, że najpierw jedzą oczy poszłam o krok dalej. Postanowiłam oprzeć wskazówki jak jeść mniej na oszukiwaniu naszego mózgu – często złudzeniem optycznym, odpowiednim manipulowaniu receptorami jamy ustnej czy umiejętnym podpuszczaniem kory mózgowej. Żadna z tych teorii nie jest potwierdzona naukowo (a przynajmniej o żadnych badaniach na ten temat nie znalazłam informacji), ale jestem skłonna zaryzykować stwierdzenie, że okażą się skuteczne i uda Ci się jeść mniej.

żeby jeść mniej kup granatowy talerz
www.homemakersonline.co.uk

1. Wybierz mniejsze sztućce

To uzupełnienie powszechnie znanej teorii o „dokładnym przeżuwaniu”. Zjadając porcje standardowej wielkości przy użyciu mniejszych sztućcy, będziemy automatycznie zjadać jednorazowo mniejszą porcję, którą łatwiej będzie dokładnie przeżuć. Fakt, który może Was przekonać do zasadności tego punktu to wstępne trawienie węglowodanów już w jamie ustnej – pod wpływem obecnej w ślinie amylazy. Węglowodany, które więcej czasu spędzą w ustach będą szybciej trawione na dalszych etapach

2. Jedz z mniejszego talerza

Niekoniecznie mniejszą porcję. Chodzi po prostu o to, by talerz z posiłkiem wydawał się możliwie najbardziej… pełen! To złudzenie optyczne może zostać przetworzone przez nasz mózg jako WIEEEEEELKA PORCJA JEDZENIA – automatycznie szybciej będziemy w stanie zapewnić sobie uczucie sytości. Zbyt duży talerz w stosunku do wielkości dania może potęgować wrażenie „dietetycznej” porcji.

3. Skoro już jesteśmy przy talerzach…

Wybierz te w kolorze granatowym lub czarnym. Ponoć istnieją badania, które potwierdzają tę teorię, ale mi nie udało się do nich dotrzeć. Legenda głosi, że czarny wyszczupla… Ale nie w przypadku dań! Tutaj posiłki zyskują optycznie większe rozmiary, więc działa mechanizm z punktu drugiego. Dodatkową zaletą jest ponoć fakt, że granatowy nie jest kolorem apetycznym – dzięki niemu ochota na jedzenie spada.