Moja metamorfoza – bieganie + zdjęcia z treningu

bieganie pomaga schudnąć

żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce!

Bieganiebieganie w parku

Pamiętam kiedy zaczynałam powrót do biegania czułam się fatalnie. Po ponad dwuletniej przerwie nie umiałam biec dłużej niż dwie minuty – co dziwiło i martwiło tym bardziej, że w czasach liceum nie sprawiało mi problemu pokonanie 10 kilometrów. Na szczęście, zamiast się zniechęcić postanowiłam stworzyć plan biegania. Pozwoli dojść do momentu, w którym przebiegnięcie 30 minut nie będzie stanowiło żadnego problemu. Jest to dobry plan treningowy dla początkującego biegacza. Ja od niedawna urozmaicam swój trening stacjami. Co 10 minut zatrzymuję się i wykonuję serię prostych ćwiczeń – pajacyki, wyskoki, przysiady, wymachy ramion. Jest to ciekawe urozmaicenie biegania i dodatkowa forma aktywacji wszystkich partii mięśni.

Jak zacząć biegać?

EtapDni treninguDługość treninguDługość bieguDługość marszu
I tydzieńWtorek
Środa
Czwartek
Piątek
30 minut1 minuta5 minut
II tydzień2 minuty4 minuty
III tydzień3 minuty3 minuty
IV tydzień4 minuty2 minuty
V tydzień5 minut1 minuta
VI tydzień30 minut0 minut – brawo!

Skąd brać motywację do biegania?

odchudzanie z endomondo

Jeśli chodzi o bieganie, moim największym źródłem motywacji jest darmowa aplikacja Endomondo. Na bieżąco rejestruje długość przebytej trasy oraz tempo biegu i spalone kalorie – kiedy licznik nabija kolejne cieszę się i mam siłę na kolejne metry biegu. A opcja przeliczania wszystkich spalonych kalorii na ilość hamburgerów skutecznie zniechęca do jedzenia fast foodów 🙂 Mój profil znajdziecie tutaj: Klik!

Zmęczona, ale szczęśliwa

Monika

Zostaw komentarz

3 komentarze w “Moja metamorfoza – bieganie + zdjęcia z treningu

  1. Magda

    Też zaczynałam z tą rozpiską 🙂 specjalnie zostawiłam sobie na urlop u rodziców żeby nie mieć wymówki że nie mam kiedy 😉 teraz ciągle się przymierzam żeby pokonać barierę strachu przed zimnem 😉 ale obiecałam sobie że jak tylko temperatura będzie powyżej zera to będę biegać 🙂