Czy Ty w ogóle dbasz o siebie, kobieto?

braster opinia

No to już. Dbacie o siebie? Wywołuję Was do odpowiedzi! Co zaniedbujecie najbardziej, jakie mankamenty pojawiają się najczęściej?

Typuję:

  • niepomalowane paznokcie lub co gorsza, nierównomiernie schodzący z nich lakier (ale to przez mycie wszystkich okien w domu w ciągu jednego dnia!)
  • odrosty (ale tylko dlatego, że grudzień i kasy na fryzjera brak!
  • fałdkę na brzuchu opierającą się na zbyt ciasnych dżinsach (ale na szczęście od stycznia dieta)
  • niestaranny makijaż (ale dlatego, że zaspałaś, bo do późnych godzin w nocy robiłaś ten projekt, który szef wysłał na maila o 15:59)
  • pryszcz na środku czoła (który miałaś nadzieję zakryć kolejną warstwą korektora)

Prawdopodobnie pomyślałaś o jednej z tych rzeczy. Wiesz już w takim razie o czym nie będzie dzisiejszy wpis, który jest kontynuacją tekstu „Dziś dobry dzień na…” i elementem kampanii promującej urządzenie do badania piersi w warunkach domowych – Braster.

Te nieumalowane paznokcie, ta fałdka, te odrosty, te wszystkie rzeczy, których z jakichś powodów nie zrobiłaś, to pierdoły. Ale przejmujesz się nimi, bo obawiasz się, że będziesz oceniana przez ich pryzmat. Jeśli w istocie tak jest, to niekoniecznie dbasz o siebie. Nawet jeśli masz perfekcyjny manicure, nienaganną figurę, promienną cerę i delikatny, acz staranny makijaż. Jest wysoce prawdopodobne, że w ten sposób dbasz o to, jak będą postrzegali Cię inni.

To nie Twoja wina. Może to wina mamy, która być może mówiła, że „dziewczynce nie wypada robić tego i tamtego, ale zdecydowanie powinna zająć się tamtym i siamtym”. Może winę ponoszą kobiece gazety, które na okładkach prezentują zdjęcia aktorek z Photoshopa, a w treści gazety wyszczuplone trenerki opisują katorżnicze diety, na których końcu ma czekać na Ciebie Twoje Idealne Ciało? Może to ta aktorka, która pokazała się na gali rozdania Oscarów 6 tygodni po porodzie i była szczupła tak, jak Ty w liceum? Może to Twój facet, który nie mówi Ci komplementów, ale korzysta z każdej okazji, by w arcyżartobliwy sposób wytknąć Ci mniejszy lub większy mankament?

Żyjemy w trudnych czasach wielkich oczekiwaniach. Próbujemy spełniać cudze oczekiwania, zapominając o tym, jakie są nasze. Coraz mniej robimy dla siebie, choć wydaje się nam, że więcej się po prostu nie da! Właśnie do tego prowadzą próby zadowolenia wszystkich – bliskich, współpracowników, znajomych, redaktorek kobiecych czasopism i obserwatorom z Instagrama. Dlatego dziś opiszę Ci 5 kluczowych sfer, które w moim przekonaniu składają się na bycie zadbaną kobietą.

Zadbaną, czyli dbającą o siebie, a nie o to, co pomyślą o niej inni.

Jak zadbać o siebie w 5 krokach?

Zdrowa dieta na co dzień

  1. Nie jedz byle czego, ani tym bardziej byle jak – bądź świadoma tego, co jesz, a niech sam akt jedzenia zasłuży na kilka minut Twojej uwagi. Staraj się nie łączyć śniadania z przeglądaniem mediów społecznościowych, a do kolacji nie zapraszaj rodziny Mostowiaków.
  2. Dostosuj liczbę posiłków do swojego porządku dnia – nie musisz trzymać się kurczowo pięciu posiłków, jeśli nie masz na nie czasu. Najważniejsze, byś jadła regularnie i nie pozostawała zbyt długo bez jedzenia (to zwiększa ryzyko sięgnięcia po fast food czy wątpliwej jakości wyroby, które miałyby choć na chwilę zabić głód)
  3. Pij co najmniej 1,5 litra płynów (a niech ich głównym źródłem będzie woda)
  4. Jedz bardzo dużo warzyw i dużo owoców – warzywa powinny być obecne w każdym posiłku
  5. Wybieraj produkty o przejrzystym, krótkim składzie
  6. Gotuj w domu lub wybieraj restauracje, które oferują zdrową kuchnię
  7. Nie przejadaj się – to najbardziej uniwersalne zalecenie, które pomoże Ci spożywać  mniej więcej tyle kalorii, ile potrzebujesz

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna powinna być stałym elementem Twojego życia niezależnie od tego, ile ważysz. Sport to nie tylko droga do szczupłej sylwetki. Sport, to profilaktyka licznych chorób i inwestycja w kolejne lata Twojego życia (nie mówię tu o sporcie wyczynowym, który długofalowo może przynieść negatywne konsekwencje dla zdrowia). To nie jest pusty frazes. Aktywność fizyczna uprawiana 4 razy w tygodniu po co najmniej 30 minut zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne, a może nawet cofać dolegliwości (np. spowodować obniżenie ciśnienia skurczowego i rozkurczowego  czy poprawić wrażliwość tkanek na insulinę).

Dodatkową (a dla mnie równorzędną) korzyścią z uprawiania sportu jest większa pewność siebie, dobra kondycja i wyraźnie lepsze samopoczucie (w porównaniu z okresami, gdy z różnych przyczyn zmniejszam częstotliwość treningów).

Profilaktyka

drlifestyle braster opinia

Najistotniejszą profilaktyką chorób cywilizacyjnych (i wielu innych spoza tej grupy) jest połączenie dwóch poprzednich punktów. Zdrowa dieta, dostarczająca odpowiedniej ilości kilokalorii (ani za dużo, ani za mało) w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego zdrowia.

Integralną częścią profilaktyki są badania diagnostyczne pozwalające na wczesne wykrywanie chorób, bądź niepokojących odchyleń od normy, które nie muszą świadczyć o chorobie, ale mogą wskazywać na zwiększone ryzyko zachorowania. Profilaktyka to regularne wykonywanie badań diagnostycznych. Niestety nie istnieje dorosła wersja kalendarza szczepień, która określałaby częstotliwość wykonywania poszczególnych badań, ale dobrą praktyką zdrowej kobiety jest wykonywanie:

  • raz w roku badania krwi w tym: morfologia, OB, glikemia (może być przygodna), cholesterol (wraz z frakcjami) i trójglicerydy i podstawowego badania moczu
  • co rok wizyta kontrolna u ginekologa (co dwa lata dla kobiet niewspółżyjących, a co pół roku dla kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną)
  • badania ginekologicznego raz do roku oraz cytologii 1 raz w roku, a po 30 r.ż. raz na 2 lata
  • raz na pół roku przeglądu jamy ustnej u stomatologa
  • pomiarów ciśnienia krwi – bez ściśle określonej częstotliwości
  • raz w miesiącu samobadania piersi

Przy ostatnim punkcie chciałabym się na chwilę zatrzymać. Kilka tygodni temu na zajęciach mieliśmy możliwość nauki badania piersi na fantomach. Przeszliśmy instruktaż i mogliśmy zacząć sprawdzać – każdy fantom miał określoną ilość guzków. Wiedzieliśmy, czego szukamy, mieliśmy możliwość „wykonywania badania” tak długo, jak tylko chcieliśmy.

Prowadząca znała ilość guzków w poszczególnych modelach, a naszym zadaniem było trafić jak najbliżej tych wartości. Był jeden fantom, z którego oceną nie poradził sobie nikt. Mimo, że mogliśmy podejść do niego dowolną ilość razy i sprawdzić niepokojące miejsca. Mimo, że wiedzieliśmy, czego szukamy – nie zakładaliśmy z góry, że wszystko jest w porządku i nie nie musi nas niepokoić. Okazało się, że ignorowaliśmy powiększone węzły chłonne, a nawet całkiem dużego guza, którego myliliśmy z gruczołem sutkowym.

Jak myślisz, umiałabyś wyczuć niepokojącą zmianę podczas samobadania piersi? Ja zawsze miałam co do tego wątpliwości. Po wspomnianych zajęciach, mam ich jeszcze więcej. Nie mam za to żadnych wątpliwości, chcąc zarekomendować Wam Braster po dwóch miesiącach testów (odkąd Braster do mnie trafił, wykonałam badanie dwukrotnie).

Szybkie fakty:

  • oficjalna strona urządzenia, gdzie znajdziesz wszelkie informacje, certyfikaty i sklep: www.braster.eu
  • Braster to urządzenie do domowego badania piersi, działające w połączeniu z darmową aplikacją (na szczęście jest bardzo intuicyjna, nawet osoba z małym pojęciem o technologii poradzi sobie z obsługą aplikacji jak i samego urządzenia)
  • Braster to polski wynalazek, który przez 20 lat będzie objęty ochroną patentową (technologie są zabezpieczone nie tylko polskimi, ale też międzynarodowymi patentami)
  • badanie jest całkowicie bezbolesne i nieinwazyjne, trwa około 15 minut
  • przed pierwszym badaniem należy uzupełnić szczegółową ankietę
  • badanie polega na przyłożeniu Brastera (wraz z matrycą termograficzną, którą wybiera za nas aplikacja na podstawie wywiadu) kilka razy do każdej piersi, pomiary są automatycznie wysyłane do analizy w centrum telemedycznym
  • po 2 dniach roboczych otrzymujemy informację z wynikiem badania i ewentualne wskazówki dotyczące podjęcia dalszych kroków
  • w badaniach klinicznych brało udział 274 pacjentek, a najważniejszy wnioski to: badanie stanowi uzupełnienie trzech metod: termografii kontaktowej, mammografii, ultrasonografii
  • koszty zakupu Brastera uzależnione są od wybranego pakietu i abonamentu (obejmującego ilość badań, które powinno się wykonywać co miesiąc), a najtańszy kosztuje 29 zł/miesięcznie (aktualnie nawet mniej ze względu na promocję świąteczną) szczegóły znajdziesz na sklep.braster.eu
  • urządzenia może używać więcej osób, ale konieczne są oddzielne konta w aplikacji

Zabiegi kosmetyczne i pielęgnacyjne

Wróćmy do tych nieszczęsnych punktów ze wstępu. Nie chciałabym, żebyś pomyślała, że neguję dbanie o wygląd, absolutnie! Neguję dbanie o wygląd bardziej dla innych, niż dla siebie. Jeśli czujesz, że czerwona szminka i paznokcie tego samego koloru pozytywnie wpływają na Twój nastrój, humor, poczucie pewności siebie, to cudnie. Ale nie daj sobie wmówić, że te atrybuty są Ci potrzebne, byś czuła się dobrze i była zadbaną kobietą.

Nie potrzebujesz do tego (akrylowych) paznokci, (sztucznych) rzęs, ani (farbowanego) idealnego blondu na głowie. Ale takie poczucie jest w interesie producentów tych kobiecych malowideł, więc co roku inwestują miliardy dolarów w to, by wmówić Ci swoje racje (poprzez reklamy w telewizji, gazetach, na YT czy na blogach).

Wybierz dla siebie takie rytuały i zabiegi, które faktycznie wpływają na Twoje dobre samopoczucie i których efekty Cię satysfakcjonują.

Relaks

Dbanie o urodę, zabiegi pielęgnacyjne mogą być dla Ciebie formą relaksu. Ale równie dobrze może Ci się odpoczywać przy książce, filmie, nicnierobieniu, sprzątaniu czy gotowaniu. Najważniejsze, byś dała sobie przyzwolenie na spędzanie czasu dokładnie tak, jak masz ochotę, a nie ciągle tak, jak powinnaś.

Wiem, że fajnie byłoby zapisać się na dodatkowy kurs językowy, chodzić na aerobik, czytać ambitne książki i w końcu obejrzeć filmy nagrodzone Oscarem. Ale jeśli masz na to ochotę, bo to rzeczy, na które wypada mieć ochotę, to wykonując je, nie odpoczniesz.

Odpoczywaj tak, jak lubisz. W ciągu miesiąca wygospodaruj dla siebie kilka wieczorów (a może dłuższych poranków?). Spędź je ze sobą i po swojemu, bez udowadniania czegokolwiek komukolwiek. Sobie przede wszystkim! Na zachętę podzielę się wstydliwym wyznaniem i przyznam się, że w ostatnich tygodniach moją ulubioną formą relaksu nie jest romantyczne czytanie powieści pod kocem w świetle choinkowych lampek, a oglądanie starych odcinków Idź na całość. Dawno nikt, ani nic tak mnie nie bawiło i nie relaksowało jak Zygmunt Chajzer, trzy bramki i jeden czerwony kot.

Szanuj swój czas relaksu i korzystaj z niego. Niech odpoczynek będzie równorzędnym zadaniem do wykonania, co praca, nauka czy sprzątanie. Jeśli nie będziesz wypoczęta, nie będziesz realizować pozostałych zadań z pełnym zaangażowaniem. Z tego samego powodu dbaj o swój sen i regularność cyklu dobowego.

Podsumowanie

braster opinia drlifestyle

Aspekty, które uwzględniłam w zestawieniu i określiłam jako istotne dla mnie, mogą mieć dla Ciebie marginalne znaczenie. Jeśli się ze mną zgadzasz – super, widocznie jesteśmy do siebie podobne. Jeśli się ze mną nie zgadzasz – też super, widocznie przesłanie tekstu było jasne i nie miałaś wątpliwości co do tego, że jesteś jedyną osobą na świecie, która może czuć się zadbana wskutek tych czynności, które sama dla siebie wybierze.

Ja na dziś wybieram kolejne (trzecie już) badanie Brasterem. Pierwszego bardzo się bałam – nie przerażał mnie sprzęt, ale oczekiwanie na wynik było dość stresujące. Jest kilka czynników, przez które znajduje się w grupie zwiększonego ryzyka zachorowania.

Kolejnego badania już się nie boję, bo wiem, że nawet jeśli cokolwiek niepokojącego pojawiłoby się w piersiach na przestrzeni ostatniego miesiąca, to zostanie na tyle szybko wykryte, by zrobić dodatkową, szczegółową diagnostykę i wdrożyć działania zapobiegające rozwojowi choroby. Żyjemy w super czasach, więc korzystajmy z ich dobrodziejstw. Możemy być dumne, że takie urządzenie wyszło z rąk Polaków (i nie skończyło jak wiele polskich wynalazków – pod logotypem zagranicznej firmy).

Chętnie poznam Twoją wizję zadbanej kobiety, a z jeszcze większą przyjemnością poczytam wypowiedzi osób, które mają do tego tematu zupełnie inne podejście, niż ja.

PS. Natknęłaś się już wcześniej na reklamę Brastera? Co sądzisz o tym urządzeniu?