Jak łatwiej schudnąć? Sprawdzone metody uczestniczek Pozytywnego Odchudzania

Dziewczyny z naszej facebookowej grupy Pozytywne odchudzanie z www.drlifestyle.pl, 10 lutego dołączyły do projektu pod tym samym hasłem. Pozytywne Odchudzanie to strategia, która nie tylko pozwala, ale wręcz zachęca do ułatwiania sobie życia, a co za tym idzie – sprawia, że odchudzanie przestaje być sprawą wagi ciężkiej.

Już samo trwanie w deficycie kalorycznym wymaga sporo wysiłku! Zamiast utrudniać sobie życie na starcie…

…skup się na tym, co najważniejsze* w procesie odchudzania. A żeby trwanie w deficycie było możliwe, czasami trzeba sobie ułatwić życie.

Zapytałam dziewczyn, co najbardziej ułatwia im życie na redukcji i pomaga schudnąć generując deficyt kaloryczny. Wyszła z tego nie lada skarbnica sprytnych trików i patentów, dzięki którym trwanie w deficycie kalorycznym jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Może wśród złotych porad odkryjesz metodę, która wyjątkowo zadziała u Ciebie? Czasem pomocne rozwiązania są na wyciągnięcie ręki – a jak dobrze wiemy, nieraz najciemniej pod latarnią!

* pozostałe kwestie też są ważne, ale same dobrze wiecie z doświadczenia czym się kończy próba ogarniania wszystkiego na raz. Trzeba podejść do tematu inaczej niż zwykle – od ogółu do szczegółu. Resztą zajmiemy się później, gdy oswoisz się z samym deficytem .

Jak łatwiej schudnąć? Ułatwiacze odchudzania w praktyce – to działa!

Dobry plan to podstawa

„Planowanie gotowania. Bez tego na pewno wszystko się zawali, żaden spontan nie opłaca się na diecie” – Edyta

„Mi poza gotowaniem i szykowaniem posiłków pomaga wpisywanie ich w fitatu ‚z góry’. Czyli dziś wpisuje wszystko co zjem jutro. Wtedy już nie mam gdzie wtrącić głupot i jakoś bardziej trzymam się planu” – Aleksandra

„Ja zawsze robię obiad na 2 dni, który sam w sobie jest łatwy – kasza/makaron/ryż i do tego mrożone warzywa i jakiś sos, jest dużo warzyw, szybko się robi i mega sycące. A śniadanie robię wieczorem: pieczona owsianka i są to 2 porcje, na śniadanie i drugie śniadanie w pracy. Kolacja się gotuje, jak biorę prysznic” – Paulina

„Naczynie żaroodporne to błogosławieństwo, wrzucasz, co ci się nawinie i działa z rybą i mięsem i piecze się sam” – Marcelina

„Gotowe 2-3 plany dniowe z fajnym jedzeniem i zawsze pod to składniki – tym sposobem mam załatwione. (…) [Noszę] ze sobą karteczkę i ołówek, żeby zrobić szybka listę składników, żeby zrobić zakupy uzupełniające. Codziennie wieczorem lub w pracy taką karteczkę uzupełniam – u mnie nie sprawdzają się jedne wielkie zakupy raz w tygodniu, zatem co 2 dzień robię mniejsze i tak się kręci, bo największa zmora w odchudzaniu dla mnie były właśnie brak składników, pomysłu na jedzenie” – Małgorzata

„Planowanie posiłków to jedno, ale zawsze muszę myśleć o tym, że zawsze mam wybór – inaczej wpadam w panikę. Screenshoty z kaloriami różnych posiłków, jak np. marketowe pieczywo” – Paulina

„Ja zapasy robię już latem i teraz mam np. całą zamrażarkę owoców i warzyw. Jeżeli potrzebuje to po prostu wyciągam i tak aż do lata” – Karolina

„Zawsze wieczorem przygotowuję obiad na następny dzień lub na dwa dni. Przy małym dziecku i pierdylionie spraw do załatwienia, które wyskakują jak z kapelusza magika taki obiad, który czeka w lodówce to dla mnie błogosławieństwo” – Agnieszka

planowanie posiłków

„Planowanie posiłków to must have. Bez tego jem co popadnie. I Fitatu – nawet jak mam najgorszy dzień w życiu (a takie się zdarzają) wprowadzam w Fitatu WSZYSTKO. Każde ciastko, czipsiki. Bije po oczach, więc się opamietuję” – Aneta

„Mi pomaga gotowanie zdrowych obiadów na kilka dni, wtedy wracając z pracy jem pożywny obiad, a nie zajmuje brzuszka zachciankami w szale głodowym :)” – Ewa

„Ja teraz korzystam z Diety Lidlowej Dr Lifestyle, ale zanim skorzystałam z tego udogodnienia, raz na tydzień przygotowywałam sobie własny szkic planu żywieniowego wraz z listą zakupów. To bardzo dobrze wpłynęło nie tylko na organizację zdrowych posiłków, ale też na portfel” – Aga

Gotowce i plany awaryjne na (nie tylko) czarną godzinę

„Czasami wracam tak zmęczona z zajęć, że nie mam siły robić nawet zaplanowanych posiłków – wtedy życie ratują warzywa na patelnię, zawsze mam je w zamrażarce” – Karolina

„Ja polecam gotowe dania Proporcja- dostępne w rossmanie, niedrogie że świetnym składem i długim okresem ważności :)” – Paulina

„Ja uwielbiam gotowe zupy z Lidla, jak zjem taka to jestem najedzona, a mają małą kaloryczność” – Agata

„Mieć pod ręką zawsze coś zdrowego, sycącego, co można zjeść w przypadku, gdy najdzie nas chętka. Banana, kiełbaskę, własnego zrobionego batona musli. Mieć poporcjowane i zamrożone składniki na np. szybką zupę, sos, warzywa itd. Nie trzymać słodyczy w domu.” – Marcelina

„Vegan ready meal z Lidla z tygodnia bio – gotowiec totalny, ale super skład i smak. Na tej samej zasadzie kaszetki z bounduelle ( ale smakowo nie dla mnie)” – Paulina

„Zupy z biedronki, są przepyszne, bardzo treściwe i większość z nich nie ma dodanego cukru. Często w promocji 3 w cenie 2, wychodzi wtedy jakieś 2,75 zł (około) za jedną zupę” – Paulina

Kod rabatowy -15% na diety z marketów: BEDZIEDOBRZE

Psst…! Dobrym wsparciem w walce o deficyt kaloryczny może być też z góry zaplanowany, smaczny jadłospis! Właśnie na zdrowych, tanich i łatwo dostępnych produktach z marketów bazują moje diety: Jadłospis z BiedryDieta Lidlowa.

Obecnie możesz je kupić 15% taniej z kodem rabatowym: BEDZIEDOBRZE.

Z góry ułożone jadłospisy są nie dla ciebie? Skorzystaj z nich jako z dobrze zbilansowanej bazy inspiracji!

zdrowa zupa krem

„Zawsze znajdzie się u mnie jogurt naturalny, pieczywo pełnoziarniste, warzywa i owoce, mięso w zamrażalniku poporcjowane na mniejsze kawałki więc łatwiej wtedy o zdrowy posiłek gdy nie ma pod ręką np obiadu” – Agnieszka

„Mam w domu zawsze żelazny zapas podstawowych produktów: jogurt naturalny, pomidory, ogórki, ser feta, sałatę (ja lubię bardzo roszponkę), grana padano, jakieś mleko roślinne i mrożone owoce, płatki owsiane, puszkę pomidorów. W momentach kryzysu – jak teraz, kiedy siedzę w domu – da się z tego wyczarować bardzo smaczne jedzenie” – Karolina

„Dokładnie tak samo u nas 🙂 Dodatkowo pesto/pasta z kaparów, dobrej jakości makaron, jajka, wrapy pełnoziarniste, zawsze tez mrożę sobie po trochu cieciorki/fasoli czy ugotowanych kasz, można dorzucać nawet do sałatek” – Magdalena

„Jak mam ochotę na słodycze to piję kakao i karob ze słodzikiem” – Anna

„Obrane wcześniej warzywa typu marchewka, umyta i pokrojona papryka, „odliczone” orzechy, mrożone mixy warzyw i owoców do obiadu lub na koktajle” – Joanna

„W ramach szybkich prawie gotowców mam zamrożone marchewkę seler pietruszkę pokrojone w półplasterki i słoiki z przecierem ogórkowym. Mniam.” – Agnieszka

„Mrożonki, dania z Pana Pomidora, piwko bezalkoholowe zamiast tego procentowego, jogurt gesty zamiast śmietany, w sernikach nie dodaję masła do masy serowej. Na wakacjach woda gazowana z lodem i cytryną, żeby nie ładować pustych kcal winem czy drinkami (alko też piję, ale wtedy z o wiele mniejszą częstotliwością)” – Angie

„Lubię sałatki z bulgur z Lidla. Szybkim posiłkiem jest dla mnie fritatta albo ostatnio pomieszane jajka z twarogiem i rozgniecionym bananem i jako omlet na patelnię” – Ania

„Ja przygotowuje sobie pudełka z pokrojonymi warzywami, których najczęściej używam, np. marchewka, papryka, cebula, przesmażone pieczarki 😉 później dodaje do omletów, jajecznicy i zrobienie śniadania rano jest dużo szybsze 🙂 Można pójść też o krok dalej i ugotować wcześniej ryż, makaron itp.” – Martyna

„Dla osób wege (I NIE TYLKO) polecam nowe „buregry” i „klopsy” z Dobrej Kalorii (…). Są super smaczne – podsmaża się na patelni bez tłuszczu. Do tego makaron, sos pomidorowy i bum! Mamy białko, węgle i tłuszcze. A makron i pomidory w puszcze mam ZAWSZE w domu” – Kamila

pomysły na proste i zdrowe posiłki

„Warto mieć też w domu takie produkty, z których można szybko, bez zastanowienia się i większego wysiłku przygotować zdrowy posiłek. To takie dania, do których jestem przyzwyczajona i nie muszę zaglądać w przepisy, żeby je przygotować i gdy nie wyjdzie nic z planów na przygotowanie czegoś bardziej zaawansowanego. Korzystam z nich, gdy np. przedłuży mi się w pracy. W moim przypadku takie produkty to serek grani, zapasowa zupa, makaron pełnoziarnisty, płatki jaglane, ciecierzyca w słoiku, jajka, paczka warzyw mrożonych” – Aga

„Kiedy mam przed sobą dzień/tydzień masakrę, biorę dietę pudełkową. Wiem, że nie jest to najtańsze rozwiązanie, ale jestem dla siebie ważna, dlatego wiedząc, że będzie mi ciężko, kupuję sobie czas i spokojną głowę” – Justyna

„Jak chcę coś słodkiego, robię owsiankę z daktylami i masłem orzechowym, mam zapas jogurtów „pure” z biedronki w lodówce – do tego banan lub garść orzechów i przekąska gotowa” – Asia

Wspieracze w walce z głodem i podjadaniem

„Butelka z filtrem do wody zawsze przy sobie, na głód słodyczowy mega dobrze działa galaretka z owocami i w dodatku syci, często też głód słodyczowy potrafi zastąpić gorąca herbata z miodem i cytryną” – Kinga

„Gotowe mrożonki obiadowe, owoce mrożone, zawsze coś mam, gdy nie ma czasu robić obiadu, butelka wody przy sobie, na chęci słodkości mam parę zdrowych batoników w szufladzie gdy już naprawdę chce mi się słodkiego” – Iwona

„Dodaje tartą cukinię do owsianki 🙂 micha bardziej pełna a kalorii mniej” – Marta

„Pokrojone owoce do pracy jako przekąska kiedy kuszą słodycze, a nie ma czasu na obieranie. Herbaty smakowe wieczorem, kiedy kusi pyszne winko – z tego to już zrobiłam rytuał, mam specjalny czajniczek i różne herbaty” – Sylwia

pomysł na szybką i zdrową przekąskę - krojone owoce

„Na czarną godzinę podjadania suszone śliwki albo daktyle, czajniczek z podgrzewaczem z pysznymi herbatkami, skyr posypany kakao na wielką chcicę, ostatni hit sucharki z hummusem hand made” – Ola

„Piję 10 szkl. wody, dodaję surowe warzywa: marchew, papryka lub ogórek do posiłków” – Asia

Wsparcie w zdrowych nawykach

„Rozwiązałam problem picia wody. Mam taki 0,5 l bidon przez co łatwo mi kontrolować ile wody wypiłam. Zazwyczaj wypijam 2 l, po pół litra między posiłkami. Woda smakuje mi jedynie z bidonu” – Agnieszka

„Moim patentem jest zero rzeczy ‚jak zachce mi się słodkiego’. Żadnych batoników (nawet domowych czy fit), orzechów w zapasie. Bo wiem że zeżrę zanim pomyślę :)” – Aneta

„Opaska sportowa bardzo się przydaje przy mierzeniu ilości kroków” – Anna

„Mi bardzo pomaga posiadania psa 🙂 dużo ćwiczę ale mam pracę siedzącą. Odkąd w moim domu zamieszkał psiak liczba kroków robionych w ciągu dnia skoczyła od mniej więcej 7 tysięcy do 15 tysięcy :)” – Aleksandra

aktywność spontaniczna - spacery z psem

„Zawsze wybierać zdrowsze i mniej kaloryczne z tego, co dostępne” – Marta

„Parowar i lidlomix – wrzucasz, co masz i się robi samo lub prawie samo. (…) Opaska liczącą kroki i „medale” za liczbę kroków. Kalendarz z zaznaczonymi dniami „dobrymi” (ćwiczeniowo jedzeniowymi) – tylko dobre, na zielono lub na ulubiony kolor” – Joanna

#SchodamiNieWindą i „zanim mózg się obudzi”, czyli sprytne podejście do aktywności

„Co do aktywności to więcej spacerów z psem!” – Marta

„Spacery super sprawa, ja dziś oprócz treningu nadreptałam prawie 8 km, a niby nic bo to tylko kilka przystanków wcześniej tu, potem znowu kilka w drugą stronę i mgnieniu oka nie wiadomo kiedy prawie 8 km” – Karolina

„Aktywność fizyczna z rana bo wieczorem już sił brak :)” – Magda

„Treningi zazwyczaj robię rano bo później po całym dniu nie bardzo się chce ;)” – Iwona

„Klasyczne schodami, a nie windą” – Agata

„Zajęcia taneczne, bo wtedy się dobrze bawię ( coś ala impreza :P)” – Paulina

„Pieszo do pracy i z powrotem (czasem z zakupami w plecaku). W moim przypadku to prawie 5 km w jedną stronę”- Magdalena

„Po pracy do auta inną drogą 15 min” – Ola

„Żeby robić do 10 tys. kroków w tak brzydkie dni jak teraz, chodzę w miejscu przy oglądaniu serialu” – Ania

aktywność spontaniczna - schodami nie windą

„Ćwiczę z planem Marty Hennig przed trasą, ale jak nie mam głowy do ćwiczeń to wskakuję na orbitrek, żeby choć pół godziny poćwiczyć przy muzyce lub serialu wtedy szybciej leci :)” – Asia

„Kupiłam kamerkę do konsoli i grę just dance. Tańczę sobie z 7letnimi córkami od czasu do czasu. Śmiechu i zabawy co nie miara a i kalorie naprawdę w pokaźnej ilości można spalić ;)” – Patrycja

Prościej najczęściej znaczy lepiej – również w odchudzaniu

Powyższe porady to strategie, do których dziewczyny z grupy Pozytywne Odchudzanie doszły same lub zainspirowane działaniami innych. Jeśli sama masz dość utrudnień w odchudzaniu, zapisz się na listę oczekujących na Korepetycje z Odchudzania – jedyna edycja w tym roku odbęzie się w październiku.

A jakie są twoje ulubione metody na łatwiejsze życie na redukcji?