Jaki lajf, taki stajl #65 – postępy w odchudzaniu, tabelka motywcyjna

kot rosyjski niebieski

Siedzę pod kocem i wcinam gołąbki od mamy. Jest 20:30, Łukasz odpalił świeczki i byłoby całkiem romantycznie (z tym kocem, gołąbkami i świeczkami), gdyby nie fakt, że mój niedzielny wieczór musi zmieścić w sobie to, co mieści typowy dzień. Nasza 24 – godzinna majówka już się skończyła i po super sobotniej imprezie, i rodzinnej niedzieli, bierzemy się do pracy.

Dietetyk na diecie – postępy

odchudzanie 1 miesiac

Niech powyższa tabela poprawi humor tym, którzy postępy odchudzania mierzą przy użyciu tradycyjnej wagi. Po 4 tygodniach odchudzania moja masa ciała wcale się nie zmieniła. Zmienił się za to skład ciała. Mogę obserwować skład ciała, bo Łukasz zaopatrzył mnie w najlepszą na rynku nieprofesjonalną wagę z analizatorem składu ciała. Ma 8 elektrod (nie tylko pod stopami, ale też na dłonie), więc przy pomiaru dokonuje na podstawie przepływu prądu po całym ciele, co pozwala na dość dokładne oszacowanie zawartości tkanki tłuszczowej, mięśniowej i zawartości wody w organizmie. Kosztuje 300-400 zł, co jest kwotą wielokrotnie niższą, niż w przypadku profesjonalnego sprzętu (a z kolei tańszych nie opłaca się kupować, bo pomiary z 4 elektrod będą obarczone dużym ryzykiem błędu).

Analizy powtarzałam zgodnie z zasadami z wpisu „Jak się ważyć poprawnie„. Zdecydowałam się na cotygodniowe pomiary nie po to, by obserwować efekty po 7 kolejnych dniach, a po to, by zwiększyć swoje zaufanie do wyników pomiarów. Tendencja widoczna po 4 tygodniach jest jasna:

  • spada zawartość tkanki tłuszczowej
  • zwiększa się zawartość masy mięśniowej

Czyli idealnie :). Mogę ważyć 70 kilogramów do końca życia, pod warunkiem, że skład ciała będzie się zmieniał w taki sposób! Masa ciała nie powinna mieć kluczowego znaczenia w ocenie postępów w odchudzaniu – pamiętajcie o tym.

Moje treningi:

  • 2 x w tygodniu trening siłowy (dzielony: raz góra ciała, raz dół)
  • 2 x w tygodniu bieganie
    • 1 raz długie bieganie w tempie pozwalającym na wysiłek aerobowy (uzależnione od tętna, by efektywnie spalać tłuszcz, bez wyczerpywania mięśni przed treningiem siłowym nóg); kieruję się zasadmi opisanymi w tekście Tętno a efektywne spalanie tłuszczu
    • 1 raz około godzina treningu interwałowego – mogę sobie na to pozwolić kondycyjnie, więc korzystam z faktu, że trening interwałowy jest skuteczniejszy w spalaniu tkanki tłuszczowej, niż aerobowy; dbam o to, by trening interwałowy i trening siłowy nóg dzieliły co najmniej 3 dni

Moja dieta

  • przez minione 4 tygodnie moją dietę można by określić mianem zdroworozsądkowej
  • odżywiałam się zgodnie z zasadami, o których piszę na blogu; zdarzały się od nich odstępstwa, ale kontrolowane (pod względem ilościowym)
  • przez najbliższe 4 tygodnie również nie wprowadzę żywienia w oparciu o konkretny jadłospis – czekają mnie bardzo intensywne dni w pracy, w połaczeniu z uczelnią będę spędzać poza domem długie godziny do późnych godzin wieczornych, więc precyzyjny jadłospis byłby bezsensownym rozwiązaniem. Plan na kolejne 4 tygodnie to 100% eliminacja następujących produktów
    • słodycze
    • fast food
    • produkty zawierające laktozę (podczas pobytów w domu rodzinnym jadłam małe ilości, co nie kończyło się dla mnie dobrze – zwiększona ilość wyprysków, wzdęcia i znacznie częstsze wizyty w toalecie to nie do końca to, co chciałabym powtórzyć)
    • białe pieczywo
    • alkohol

Jeśli masz ochotę wejść w to ze mną, wydrukuj tabelkę motywacyjną:

30dni_podglad

Przewiduję 3 dyspensy: bankiet po konferencji, kolacja przed moim drugim biegiem na 10 kilometrów i kolację z całonocną imprezą, a pewnie i śniadaniem, gdy będę świętować coś, co jest totalnie super! Dla Was też 🙂

W Internecie

W tym tygodniu nie miałam zbyt wiele czasu na czytanie artykułów, więc zostawię Was z blogowymi tekstami i dwiema promocjami:

2

  • na blogu pojawił się pierwszy wpis będący elementem kampanii www.nielykam.pl. Postanowiłam zaangażować się w akcję, bo uważam, że warto zwiększać świadomość na temat dostępnych form antykoncepcji. Tabletki nie są jedynym słusznym rozwiązaniem – ja całkowicie zrezygnowałam z terapii hormonalnej, ale dla niektórych plastry (antykoncepcja transdermalna) okażą się mniejszym złem. Trzeba jednak pamiętać, że są tabletki lepsze od niektórych plastrów, tak samo jak niektóre plastry są lepsze od pewnych tabletek. Wdrożenie antykoncepcji hormonalnej zawsze powinno być konsultowane z zaufanym i doświadczonym endokrynologiem. Szkoda tylko, że tak trudno znaleźć specjalistę indywidualnie traktującego każdy przypadek, zamiast przepisującego taśmowo te same leki…
  • opublikowałam również metamorfozę 24-letniej Gosi, mamy dwójki dzieci i Czytelniczki bloga; mam nadzieję, że przemiana Gosi zainspirowała część z Was do wprowadzenia pozytywnych zmian w diecie i/lub aktywności fizycznej

20160428-_MG_9011

Rozmruczany plusz właśnie wgramolił mi się na kolana, domagając się porcji czułości po samotnym weekendzie. Sami rozumiecie, nie mogę jej odmówić! A praca z grzałką na kolanach jest znacznie przyjemniejsza :).

Życzę miłego dnia i wytrwałości w postanowieniach! Kto razem ze mną zaczyna 30 dni bez słodyczy i fast foodów?:)