Drodzy specjaliści od żywienia i fitnessu

Mam Was dosyć. Mam Was serdecznie dosyć. Mam Was po dziurki w nosie dietetycy, żywieniowcy, trenerzy fitness, maratończycy, trenerzy personalni. Wy, samozwańczy – Was tym bardziej. Na to jak potraficie napsuć mi krwi nie potrafię nawet znaleźć emotikonów.

Bo kiedy widzę, jak sprawnie idzie Wam podcinanie ludziom skrzydeł to stwierdzam, że nie ma dla Was ratunku.

Za dużo węglowodanów! Za mało białka!

źródło: www.kominek.es
źródło: www.kominek.es

To śniadanie kosztuje z 40 zł! Nikogo na to nie stać!!!!!!! Bieganie jest opór nudne i nudnych ludzi przyciąga. Jesteś żałosny! Jesteś taka chuda po co idziesz na siłownie? Za chwilę zupełnie znikniesz i nic z Ciebie nie zostanie, skóra i kości! OSZALAŁAŚ, CHLEB NA KOLACJĘ? Nie wolno jeść chleba na noc! 8 minut na kilometr? To ja szybciej chodzę! Kupowanie butów, których cena jest wyższa niż ilość metrów, które potrafisz przebiec jest żałosne. ŻA-ŁO-SNE! 

Ten powyższy akapit nie wymagał koloryzowania – to cytaty z przypadkowych komentarzy pod zdjęciami równie przypadkowych osób. I w ten sposób osoba, dla której motywacją było podzielenie się swoim nowym postanowieniem usuwa zdjęcie, pod którym pojawił się komentarz, nie dodaje żadnego innego i traci swoje potencjalne źródło motywacji. Nieważne czy to źródło było dobrze wybrane – nikt nie ma prawa podcinać skrzydeł drugiej osobie, która chce zrobić dla siebie coś dobrego nie krzywdząc przy tym innych. Uprzedzę komentarze w stylu „ale przecież jeśli będzie biegać po tych asfaltowych dróżkach to rozwali sobie kolana” – wszystko się zgadza, ale forma w jakiej zwracana jest uwaga ma ogromne znaczenie. Przekaz będzie zdecydowanie lepszy, gdy sugestię prześlemy w wiadomości prywatnej niż przekażemy w komentarzu, który może być łatwo (często zapewne mylnie) zinterpretowany jako atak.

A jeszcze gorzej jest na profilach profesjonalistów

Jesteś kulturystą? Możesz być pewien, że pod Twoimi zdjęciami pojawią się zarzuty co do używania sterydów. Piszesz, że jesteś 100% natural? Powiedzą Ci „kończ z tą ściemą”, na pewno się kłujesz. Jesz 2 g białka na kilogram masy ciała? Jesteś cienias, mięśnia nie zbudujesz! Kręcisz 3 g na kilogram? ZAKWASISZ ORGANIZM JESTEŚ NIENORMALNY?!

I tak w kółko. Krytyka technik treningu, suplementacji, diety. Krytyka, która ma na celu jedynie pokazanie, że „moja prawda jest najmojsza”. Szkoda, że stosunek merytoryki do hejtu nie jest odwrócony – może wtedy miałabym szacunek do takich osób.

Wiecie lepiej

Nie. Nie robicie tego po to, żeby pomóc czy dlatego, że się martwicie. Robicie to wyłącznie po to, żeby onanizować się własną zajebistością i grzać w blasku sławy, której nadejście zwiastuje każdy kolejny lajk przy Waszym komentarzu. Muszę wyprowadzić Was z błędu – Ci ludzie nie klikają dla Was, tylko przeciwko innym. Przeciwko tym, którym wytknęliście błąd.

Jestem początkującym sportowcem i aspirującym dietetykiem. Kiedy widzę jawne błędy popełniane przez przypadkowych ludzi w Internecie piszę do nich wiadomość prywatną, bądź spokojny, bardzo neutralny (wręcz skłaniający się ku pozytywnej stronie) komentarz, w którym staram się możliwie najbardziej merytorycznie wytłumaczyć swoje stanowisko. A czasami nawet wtedy moja uwaga jest odbierana jako atak.

Kiedy następnym razem będą Was świerzbić palce, żeby dodać kolejny komentarz potwierdzający Wasze kompetencje i szeroko rozumianą zajebistość zastanówcie się czy warto podcinać nim czyjeś skrzydła.

A najlepiej w ogóle się nie zastanawiajcie tylko idźcie na trening. Zgodny z Waszymi przekonaniami.